Metalliset kolahdukset pelottavat

Pulman paikat ja vinkit toko koulutuksessa

Valvojat: nikke w, gsb

Metalliset kolahdukset pelottavat

ViestiKirjoittaja nannuska » Pe Maalis 16, 2012 9:04 am

Mitä tehdä kun koira pelkää kaikkia metallisia kolahduksia. Tuli ensi kertaa ilmi nyt vasta kun harjoittelimme hyppyä ja koira kolautti jotenki itsensä niin että sai aikaan metallisen kolahduksen. Kotona tein sille vastaavia esteitä, niiden yli kyllä meni pienen arastelun jälkeen, mutta nämä eivät olleet metallisia. Pelkää kaikkia ääniä jos esim. kattilan kansi tippuu lattialle jne. Mutta muita paukkeita ei sitten pelkää: ukkosta, raketteja, pehmeämpiä kolahduksia.

Yritin niin että koira itse aiheuttaisi äänen, naksautus ja palkkio. Mutta heti kun ääni vähän koveni, toisin sanoen vaihdoin metallisen äänilähteen, koira ei uskaltanut edes enää koskea sitä, hyvä kun katsoi päällekkään :? Aikaisemmin yritin kolistella kun se syö mutta ei se sitten enää uskaltanut syödäkkään, pelkää myös oman ruokakipponsa kolinaa :!: Teimme myös niin että toinen kolistelee ja minä palkkasin koiraa, ei auta....

Haluaisin niin kovasti jatkaa tokoa, mutta pelkään ettei siitä tule mitään kun hyppykin on vaikean takana. Tai jos saan sen hyppäämään ja jostain syystä kuuluu metallinen kolahdus, niin ei varmaan enää hyppää! Siinä saakin sitten käyttää kieroutta hyväksi miten sen saa siitä yli...

Agilityäkin olen ajatellut mutta siinä on vastassa samat kolahdukset mistä täytyisi päästä eteenpäin...

Mitä täs tilantees nyt kannattais tehdä? Olen kyllä valmis tekemään paljon harjoituksia kunhan vain tuo "pelko" saataisiin pois. Muuten koira on melko kova, epävarmuutta on just edellä mainituissa tilanteissa.
nannuska

Paluu Koulutus