Pissaa ja pissaa ja pissaa ja pissaa...

Pohdiskelua sairauksista ja niiden hoidosta

Valvojat: nikke w, gsb

Pissaa ja pissaa ja pissaa ja pissaa...

ViestiKirjoittaja Sannamari » To Marras 20, 2003 6:22 pm

Avataanpa tämäkin osasto visaisella kysymyksellä.Olisiko kenelläkään kokemuksia virtsatulehduksesta, joka ei millään ota parantuakseen.Nellillä on menossa jo kolmas eri antibiootti ja toinen eläinlääkäri.Ultrattukin on, mutta mitään isoja kiviä ei ainakaan tukkeena ole.Koira kyykkii jatkuvasti.Välillä tuntuu, että on parempi, mutta sitten välillä taas pahenee.Olen kyllä taas menossa mevettiin, mutta ajattelin, että jollakin voisi olla kokemusta vastaavasta.Ai juu -ollaan syöty myös urinary ruokaa, eikä sekään oloa helpota. :cry:
Terveisin:Sanna
Sannamari

ViestiKirjoittaja Johanna » To Marras 20, 2003 8:56 pm

Eikös Nelli olekin steriloitu? Steriloinnin jälkeen nartuille tulee yleisesti inkontinenssia liittyen puuttuvaan hormonitoimintaan.
Onko pissanäytteet aina tutkittu, kasvaako niissä aina bakteerit?
Ginillä oli juuri sitkeä vti johon se söi kahta eri antibioottia yhteensä 2 kuukauden ajan, nyt tilanne ok.
Sterilointiin liityvä inkontinenssi esiintyy yleensä *vahinkoina* jolloin koira nukkuessaan laskee alleen mutta meillä Cindyllä siihen liittyi kyllä jakuva pissan tiristely ulkona ilman että bakteereita oli pissassa.

Johanna
Johanna

edelleen pissaaaaaa....

ViestiKirjoittaja Sannamari » Pe Marras 21, 2003 10:44 am

Moi
On steriloitu.Sisälle ei tule vahinkoja ollenkaan.Viljeltiin tossa larussa ja tehtiin herkkyysmääritys, mutta ei auttanut lääkkeet.Nelli ei kyllä muuten ole kauhean sairaan oloinen ja mä olen alkanut epäillä josko kyseessä olis joku hormonaalinen juttu.Mevetissä kyllä näytti pikatesti,että jotain kasvais.Vereikokeiden arvot oli normaalit.Mie en kyllä ymmärrä. :shock: Mut mie oonki vaan maallikko.
Sannamari

ViestiKirjoittaja Johanna » Ke Marras 26, 2003 9:49 pm

No pitkittyneet virtsikset on kyllä tosi hankalia. Kerran kävi niin ettei Ginin pissassa kasvanut mitään mutta se oireili kuitenkin. Ell pyysi sitten mahdollisimman tuoreen näytteen joka kiidätettiin heti mikroskoopin alle.
Pissa oli ihan täynnä kiteitä jotka kuulemma liukenevat nopeasti jos näytettä ei heti tutkita. Sitten röntgattiin virtsarakko mutta onneksi ei ollut virtsakiviä.
Voihan myös olla etteivät noi Nellin syömät antibioottikuurit ole purreet vaikka herkkyysmääritys on toista sanonut. Tai onko kuurit olleet riittävän pitkät? Kannattaa varmaan kuitenkin kiikuttaa niitä näytteitä tutkittavaksi kun oireet jatkuu, jos tulehdus on pitkään päällä on riski että munaisetkin voivat vahingoittua.
Hankala juttu. Jotkut ovat kokeilleet menestyksellä luontaistuotteita jotka happamoittavat virtsaa esim. karpalokapseleita mutta se kyllä on lähinnä estohoito ettei tulehdus uusi. Jo päällä olevaa bakteeritulehdusta ne eivät paranna.

Johanna
Johanna

ViestiKirjoittaja Sannamari » Ma Joulu 01, 2003 10:41 am

Moi
Joo siis tyypillistä meidän Nellille on se, että mikään ei mene normaalisti sen kanssa.Nyt on ollut taukoa antibiootin kanssa, ja kas kummaa, koira on piristynyt ja lopettanut pissaamisen(ei kokonaan).Aion kyllä taas viedä näytteen.Eilönä se kakkasi n.6cm pitkän tikun sairaalla ähinällä, mutta kyllä olo sitten helpotti.Vähän kyllä askarruttaa se, että kun Nalalta juoksu loppui niin Nelli ei enää tiristele.Mää en edelleenkään tajua näitä koiria ollenskaan.
Kiitos neuvoista Johanna.Raportoin jälleen uusista jännittävistä käänteistä
sarjassa Pissaa pissaa ja pissaa....
Terkuin:Sanna
Sannamari

ViestiKirjoittaja tixu » To Tammi 15, 2004 9:59 am

Kuinka usein virtsatulehduksesta kärsivä koira oikein pissii? Mä pelkään koirieni kanssa aina pahinta ja joskus oon miettinyt, että ei kai toisella meidän koirista oo tulehdusta. Narttu lirauttaa puolen tunnin lenkillä 2-4 kertaa. Se alkoi kyllä ensimmäisen juoksun jälkeen, joten olen arvellut sen olevan merkkailua. Pidättämään se kyllä pystyy hyvin sisällä ja on reipas ja vireä nuori koira. Pitäiskö muunlaisiakin oireita ilmetä?
tixu

ViestiKirjoittaja -susa- » To Tammi 15, 2004 3:12 pm

Virtsispissailu on hyvin usein selkeästi erilaista kuin normaali merkkaileminen. Meillä narttu pissaa lenkin aikana muutaman kerran, joku voi pissiä kerralla kaiken, joku toinen taas merkkailee kuin uros konsanaan.

Jos koiralla on virtsis se kykittää ja kykittää eli sillä on koko ajan tunne, että pissattaa, mutta mitään ei välttämättä tule ulos runsaasta kykkimisestä huolimatta. Taudinkuvaan kuuluu usein myös pidätyskyvyttömyys eli koira saattaa nukkuessaan pissata alleen.

Pelkkä runsas merkkailu ei ole virtsiksen oire :)

-susa-
-susa-

ViestiKirjoittaja Vieras » La Syys 18, 2004 5:09 pm

Kyllä se pelkkä runsas pissailukin voi olla tulehduksen merkki. Meillä ainakaan ei hurtalla ollut mitään työlästä/tuskaista pissimistä. Mutta tulehdus ja virtsakiteet molemmat tuli hoidettaviksi.

Meillä asia tuli ilmi, kun kaverin uros oli ihan kuumana tytön perään. Olen sen jälkeen huomannut, että kaverin koira on yleensäkin paras mahdollinen terveysexpertti. Kannattaa kyllä kiinnittää huomiota, jos toinen koirakin jotain merkillistä löytää.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Pe Helmi 17, 2006 10:24 am

Anonymous kirjoitti:Kyllä se pelkkä runsas pissailukin voi olla tulehduksen merkki. Meillä ainakaan ei hurtalla ollut mitään työlästä/tuskaista pissimistä. Mutta tulehdus ja virtsakiteet molemmat tuli hoidettaviksi.

Meillä asia tuli ilmi, kun kaverin uros oli ihan kuumana tytön perään. Olen sen jälkeen huomannut, että kaverin koira on yleensäkin paras mahdollinen terveysexpertti. Kannattaa kyllä kiinnittää huomiota, jos toinen koirakin jotain merkillistä löytää.
Vieras

Paluu Klinikka