Nyt haetaan apuja vähän jokasuunnalta mistä sitä suinkin voisi löytyä.
Remun kanssa on nyt harrastettu agilitya ~2v. ja siihen aikajaksoon on mahtunut monenlaista. Tällä hetkellä kilpailemme agilityn kakkosluokassa, jossa oneglma onkin vasta ilmennyt. Koira tekee treeneissä aina aivan täysillä mun kanssa töitä, tehdään rataa yhdessä ja meillä on hauskaa, tässä ei olekkaan mitään ongelmaa. Nyt kuitenkin parin-kolmen viime startin radoilla on radalla ollut ihan joku toinen koira, koira joka rallattelee omiaan pitkin eteentulevia esteitä välittämättä juuri mitään mun ohjauksesta, ohajuksesta mitä en ainakaan tiedostaen tai videoltakaan katsoen tee toisin kuin treeneissä. Kisatilanne ei jännitä tai ole mitenkään omituinen enää, koska ollaan kuitenkin kisattu hyvällä fiiliksellä ja yhdessä rataa tehden ykkösissä. Itse en tietoisesti ole muuttanut mitään, toiminut erilailla tai muutenkaan tehnyt mitään erilaista minkä itse tiedostaisin.
Tämä alkaa olla jo ongelma, mihin tarvittaisiin neuvoja. Tottakai katsotaan kaikki epikset ja mennäänkin niihin, mutta mitä mä niissä teen kun Remu painelee omiaan? Mikä tähän voisi olla syynä, mikä mättää? Tottakai ruudun takaa on hirmu hankala koettaakkaan ohjastaa kun ei ole koirakkoa treeneissä/kisoissa nähnyt. Jos joku kuitenkin tietää/tuntee vastaavanlaisen tapauksen tai osaa esittää oman näkemyksensä asiasta, kuuntelen tätä mielelläni. Kaikki apu on tervetullutta!