paise

Pohdiskelua sairauksista ja niiden hoidosta

Valvojat: nikke w, gsb

paise

ViestiKirjoittaja sari » Su Joulu 26, 2004 6:00 pm

Moi!
onko kellään kokemuksia paiseista? mä luulen että tuiskulla on kurkussa paise, sillä on silmätulehdus päällä johon sillä on lääkekuuri silmätippoina. huomasin tänä aamuna kun silittelin sitä että kurkussa tuntuu vähän golfpalloa pienempi patti, se ei vaikuta kipeältä, tuisku antaa ihan hyvin koskea siihen (myös muiden kuin mun) eikä se tunnu muutenkaan kipeältä, syönytkin on ihan mukavasti. pitäisikö koira siis kiidättää heti aamusta (vai jo yöllä) lääkäriin vai mitä teen?
sarkka
sari

ViestiKirjoittaja sari » Ma Joulu 27, 2004 2:48 pm

no niin...
käytiin sit eläinlääkärissä, luultavasti ei ole paise. mutta ei se lääkäri osannut varmuudella sanoa onko tuiskulla turvonnut sylkirauhanen vai imusolmuke. nyt on antibioottikuuri päällä ja keskiviikkoon asti pitäisi katsoa lähteekö patti laskemaan. jos ei niin sitten mennään takas ja siitä otetaan ohutneulanäyte. sitten sen mukaan miltä näyte näyttää mietitään mitä tehdään. eli jos se ei selvästi näytä sylkinesteeltä niin näyte pitää lähettää patologille...

eli nyt kaikki, pitäkää meille peukkuja pystyssä että patti lähtee antibiooteilla pois!
sarkka
sari

ViestiKirjoittaja sari » Ke Joulu 29, 2004 2:27 pm

tässä vähän väliaikatietoa
ei se prkl:n patti mihinkään ole laskenut! huomenna on aika uudestaan lääkärille, ottavat sitten varmaankin sen ohutneulanäytteen. nyt sit todellakin toivotaan että näyte on selvästi sylkeä ja kyseessä sylkirauhanen! muuten onkin sitten vakavammat jutut kyseessä
eli peukkujen lisäksi myös varpaat pystyyn! jookos?
sarkka
sari

ViestiKirjoittaja saana » To Joulu 30, 2004 6:42 pm

kaikki sormet ja varpaat pystyssä!
saana

ViestiKirjoittaja -susa, vieraana- » To Joulu 30, 2004 7:03 pm

Täällä kans kaikki raajojen ulokkeet pystyssä!
-susa & lauma-
-susa, vieraana-

ViestiKirjoittaja sari » Ma Tammi 03, 2005 3:26 pm

no joo,
näyte otettiin silloin torstaina. ei siitä pystynyt suoraan sanomaan onko sylkeä vai ei joten se lähti sitten patologille. antibioottikuuri jatkuu edelleen niin kauan kunnes tulos saadaan. tuisku lähti uudeksi vuodeksi hoitoon maalle ja tänään se sitten tuli kotiin. musta tuntuu että patti on pienentynyt!!!!!!!!!!!!!!! kyllä sen edelleen tuntee mutta nyt sitä joutui etsimään!! eli voisi olettaa että antibiootit ovat purreet tulehdukseen! hyvältä siis vaikuttaa mutta odotellaan nyt kuitenkin tulosta, sen pitäisi tulla tällä viikolla tai ensi viikon alussa. positiivisempi tunnelma kuitenkin!
sarkka
sari

ViestiKirjoittaja sari » Ke Tammi 05, 2005 3:09 pm

jee!
patologilta tuli eilen vastaus! se on kroonistunut märkivä bakteeritulehdus. eli ei mitään kovin vakavaa siis! täytyy toki hoitaa kuntoon. eli nyt on sit antibioottikuuri päällä vielä ainakin viikon ja sitten katsotaan tilannetta uudestaan. koska se on kroonistunut niin voi olla että jos pattia ei saada kokonaan laskemaan se täytyy avata mutta mä luulen että se lähtee kyllä nyt pois. ei se maanantaisesta ole juurikaan pienentynyt mutta suunta on kuitenkin oikea!

tuisku on melko hyvässä kunnossa, tosin sillä on aika kova ripuli mutta mä luulen et se on ton antibioottikuurin syytä. eli eiköhän se siitä. ruoka kuitenkin maistuu tosi hyvin.
sarkka
sari

Paluu Klinikka